onsdag 30 september 2009

Storfiskaren...

... Magnus. Själv fick jag inte landa en enda fisk. Förväntningarna var höga när jag skulle visa Magnus den "nya" tjärnen. Fina höstfärger, en kylig sen morgon, ganska blåsigt, perfekt för öring på haspel. Jag inleder bra med ett plaskande hugg alldeles vid kanten, och redan där var det avgjort. För säkerhetsskull blev det några till liknande hugg - enbart så fiskarna kunde kika på mig och konstatera "Nä, den där jäveln ska inte få nån fisk". För Magnus gick det däremot bättre! Han ställde sig där jag nyss stått, och drog fisk. Han satte på de drag jag nyss använt, och drog fisk. Resultatet: Magnus 5, Henke 0. Tur att älsklingen min hade smugit ner lite choklad i packningen så man kunde tröstäta lite. En fin dag hur som helst, och bra att Magnus fick dra lite, det kan han behöva med tanke på våra tidigare turer! Han delade med sig av fångsten så snart ska två öringar in i ugnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar